tisdag 20 november 2012

Som alla andra

Eller som de flesta andra har jag också saker som inte kan visas nu. Så "Veckans handrabete" är nåt som får ligga på is tills efter jul, eller ännu längre, för då har jag slutat på det här jobbet. För inte ens det jag arbetar på på lunchen kan visas här utifallatt nån ev skulle råka kika in här.

måndag 19 november 2012

För dåligt!

Jag är bara för dålig på att få nåt skrivet! Men några rader är väl bättre än inget!?
Har som alltid gång i  massor av saker men nu har jag varit förkyld en stund så det blir inte så mycket gjort. Fick dock stickat några varv på en sjal igår.



Till allas stora förvåning är det helt svart... Fick en söt jacka av en kollega som kräver nåt helsvart till. Ni ska få se senare. Mönstret är Easy as pie från ravelry.


Nåt annat är nåt jag gick och funderade på på vägen till tåget i morse. Eller kanske inte helt annat då det rör färgen svart. Jag kan inte komma ifrån den. Hur jag mig än vänder. Jag har inte valt det, det är inget jag väljer. Det är lika lite valt som min läggning. Folk kan skoja om det (och tro mig folk kan ha mycket att säga om det), att man borde köpa nån annan färg nästa gång man handlar kläder, men så funkar det inte för mig. Det är inte heller en vanesak. Jag blir obekväm och i vissa situationer t.o.m. lite illa till mods. Jag kan inte ändra på det lika lite som mina intressen, min läggning eller mitt ursprung. Och varför skulle jag förresten ändra på det?! Det är ju den jag är..

torsdag 15 november 2012

Äntligen!!!

Nu har jag äntligen kommit in och fått det att funka! Jag kan blogga från mobilen!
Kanske sker inget eller så kommer jag blogga oftare. Den som läst nåt tidigare förstår att jag köpt ny mobil. Det blev en galaxy s3. Tror vi kommer bli mycket goda vänner. Men nu ska det bli skönt att snart gå hem och vårda förkylningen.
En annan sak som blir skoj är att göra accessoarer till den. Den behöverju ha en ny socka, väska att hänga i bältet, är sugen på att sticka runt sladden till hörlurarna och kanske nåt mer. Tillochmed ur modern teknik kan det komma hantverk.

tisdag 30 oktober 2012

Ohantverkat

Det är inte så att jag ligger på latsidan egentligen men jag får inget fotat eller skrivet om. Har flera projekt igång. I dagarna går jag dock och funderar på tekniska framsteg. Den digitala inte min hantverksmässiga.
Funderar på om det är dags för mig att skaffa en ny mobil. En smart en. Då infinner sig frågan om vilken det egentligen skulle vara. Några säger äppeltelefonen, andra säger samsung och än så länge har jag inte hört nåt om den finska konkurrenten. Vad har ni att säga?! Vad har ni för erfarenheter? Jag skulle vilja kunna blogga på den, lyssna på musik (det kan man ju på alla), ha ett ok headset med användbar mic, använda internet på ett bra sätt mm.

lördag 22 september 2012

Det bidde inte en tumme!

Det blev faktiskt en sjal! 


Det började så smått med några få maskor. Sen blev de betydligt fler. Det blev tillslut en Laminaria.




  





 Mönstret är underbart och mer romantiskt än vad som annars brukar tilltala mig.


Den blev premiäranvänd till det stora kalaset igår kväll.
Är redan sugen på att göra en mer spetssjal. Kanske blir det en Aeolian denna gången. 

Annars är det just nu mest småprojekt igång. Sockar, handledsvärmare, halskrage mm. Har precis avslutat ett annat projekt, men det får va en hemlighet tills jag har tid att skriva om det. ;-)

Jubiii!

Jag har vunnit nåt! Jag har vunnit i Tantkoftas finfina tävling. Gu så spännande det ska bli att bläddra i den mössmönsterboken.



Det värmde en lite frusen själ. Iaf frusen om fötterna. Värmen finns nämligen inte längre i vår lägenhet. Vicevärden är ett skämt. Men imorgon får han på näsan! Tillsvidare får jag nöja mig med många värmeljus.

Igår var jag till "firmafest". Tillsammans med ca 4500 andra inom sundhedsforvaltningen i Københavns kommune. Vi såg Rasmus Sebach och Outlandish. Det är väl inte riktigt min musik men de senare är ju iaf så proffsiga att det var kul att se. Men sen var jag så trött att jag gick till bussen.

Har en massa saker jag inte skrivit om, men tyvärr har jag inte heller bilderna av dem på datorn. Har faktiskt lyckats avsluta en del grejer sen jag sist skrev nåt om mitt hantverkande.