Visar inlägg med etikett Rester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Rester. Visa alla inlägg

tisdag 5 mars 2013

Restgarnssockar

Restgarner är även passande för sockar tycker jag. Min mormor gjorde också många såna.


De här fick Vidar i födelsedagspresent när han fyllde år i februari. De är stickade tå-upp och med istickshäl. 


De här gjorde jag till mig själv av garn jag fick av mamma. Det blev över efter att hon stickat sockar till Vidar förra året, tror jag det var. De är stickade tå-upp från ett mönster på nätet som du finner här. Men jag har gjort egna skaft, som är fuskflätor. Vad det heter på riktigt kommer jag inte ihåg just nu.


De är väldigt snygga att ha stickandes upp ur kängorna.

onsdag 27 februari 2013

En såndär dag

Idag kan nog bara bli bättre. Vid en snabbtitt ser nog dagen förträffligt ut, med sitt solsken och sina vårtecken, men skenet bedrar. Med ljusets och värmens återkomst så skulle man ju önska att man hade nån att hitta på väninnesaker med. Har dock fått böckerna som jag beställde på bokus bokrea och köpt en handarbetstidning. Tillsammans med lite stickning hoppas jag att det ska förbättra dagen.
Blev av gårdagens tema "restgarn" på online stickcaféet började jag sticka dominorutor. Vet inte varför jag inte tänkt på det tidigare. Men nu ska mina restgarner hädanefter bli en filt av dominorutor. Som jag nog kommer få dela med sonen som tyckte det såg fint ut. Ochhan är redan sen tidigare mycket förtjust i en filt av mmormorsrutor som jag gjorde när jag var nitton.
Men nu tänker jag utgå och se vad jag kan göra för att förbättra dagsformen.




Här är bilden jag såg som inspirerade mig.