Visar inlägg med etikett Funderingar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Funderingar. Visa alla inlägg

måndag 19 november 2012

För dåligt!

Jag är bara för dålig på att få nåt skrivet! Men några rader är väl bättre än inget!?
Har som alltid gång i  massor av saker men nu har jag varit förkyld en stund så det blir inte så mycket gjort. Fick dock stickat några varv på en sjal igår.



Till allas stora förvåning är det helt svart... Fick en söt jacka av en kollega som kräver nåt helsvart till. Ni ska få se senare. Mönstret är Easy as pie från ravelry.


Nåt annat är nåt jag gick och funderade på på vägen till tåget i morse. Eller kanske inte helt annat då det rör färgen svart. Jag kan inte komma ifrån den. Hur jag mig än vänder. Jag har inte valt det, det är inget jag väljer. Det är lika lite valt som min läggning. Folk kan skoja om det (och tro mig folk kan ha mycket att säga om det), att man borde köpa nån annan färg nästa gång man handlar kläder, men så funkar det inte för mig. Det är inte heller en vanesak. Jag blir obekväm och i vissa situationer t.o.m. lite illa till mods. Jag kan inte ändra på det lika lite som mina intressen, min läggning eller mitt ursprung. Och varför skulle jag förresten ändra på det?! Det är ju den jag är..

torsdag 15 november 2012

Äntligen!!!

Nu har jag äntligen kommit in och fått det att funka! Jag kan blogga från mobilen!
Kanske sker inget eller så kommer jag blogga oftare. Den som läst nåt tidigare förstår att jag köpt ny mobil. Det blev en galaxy s3. Tror vi kommer bli mycket goda vänner. Men nu ska det bli skönt att snart gå hem och vårda förkylningen.
En annan sak som blir skoj är att göra accessoarer till den. Den behöverju ha en ny socka, väska att hänga i bältet, är sugen på att sticka runt sladden till hörlurarna och kanske nåt mer. Tillochmed ur modern teknik kan det komma hantverk.

tisdag 30 oktober 2012

Ohantverkat

Det är inte så att jag ligger på latsidan egentligen men jag får inget fotat eller skrivet om. Har flera projekt igång. I dagarna går jag dock och funderar på tekniska framsteg. Den digitala inte min hantverksmässiga.
Funderar på om det är dags för mig att skaffa en ny mobil. En smart en. Då infinner sig frågan om vilken det egentligen skulle vara. Några säger äppeltelefonen, andra säger samsung och än så länge har jag inte hört nåt om den finska konkurrenten. Vad har ni att säga?! Vad har ni för erfarenheter? Jag skulle vilja kunna blogga på den, lyssna på musik (det kan man ju på alla), ha ett ok headset med användbar mic, använda internet på ett bra sätt mm.

onsdag 29 augusti 2012

Alice i Underlandet

Känner mig lite som kaninen i Alice i Underlandet. "Tiden, Tiden! Vad är tiden?!" 


Bilden lånad från mrfilm.se

Kikar på mönster till saker man kan tillverka. Det finns så mycket jag vill göra och säkert verkligen behöver. ;P Men det är inte fler mönster jag behöver. Det är mer tid.  Tid är det nya svart, var det en kollega som citerade i lunchrummet häromdagen. Det stämmer nog. Ikväll är det DHLstafet, med mat och bar. Inget som hindrar att jag handarbetar när jag sitter på bussen el efter maten..