Visar inlägg med etikett Sjal. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sjal. Visa alla inlägg

måndag 19 november 2012

För dåligt!

Jag är bara för dålig på att få nåt skrivet! Men några rader är väl bättre än inget!?
Har som alltid gång i  massor av saker men nu har jag varit förkyld en stund så det blir inte så mycket gjort. Fick dock stickat några varv på en sjal igår.



Till allas stora förvåning är det helt svart... Fick en söt jacka av en kollega som kräver nåt helsvart till. Ni ska få se senare. Mönstret är Easy as pie från ravelry.


Nåt annat är nåt jag gick och funderade på på vägen till tåget i morse. Eller kanske inte helt annat då det rör färgen svart. Jag kan inte komma ifrån den. Hur jag mig än vänder. Jag har inte valt det, det är inget jag väljer. Det är lika lite valt som min läggning. Folk kan skoja om det (och tro mig folk kan ha mycket att säga om det), att man borde köpa nån annan färg nästa gång man handlar kläder, men så funkar det inte för mig. Det är inte heller en vanesak. Jag blir obekväm och i vissa situationer t.o.m. lite illa till mods. Jag kan inte ändra på det lika lite som mina intressen, min läggning eller mitt ursprung. Och varför skulle jag förresten ändra på det?! Det är ju den jag är..

lördag 22 september 2012

Det bidde inte en tumme!

Det blev faktiskt en sjal! 


Det började så smått med några få maskor. Sen blev de betydligt fler. Det blev tillslut en Laminaria.




  





 Mönstret är underbart och mer romantiskt än vad som annars brukar tilltala mig.


Den blev premiäranvänd till det stora kalaset igår kväll.
Är redan sugen på att göra en mer spetssjal. Kanske blir det en Aeolian denna gången. 

Annars är det just nu mest småprojekt igång. Sockar, handledsvärmare, halskrage mm. Har precis avslutat ett annat projekt, men det får va en hemlighet tills jag har tid att skriva om det. ;-)

lördag 25 augusti 2012

Citron

Ett projekt som påbörjades före semestern. Man måste ju iaf ha minst en sjalstickning igång åt gången.  =)


Uppläggning

 
En bit påväg
 


Färdig men oblockad
 
 
Som många säkert ser är det en Citron. Det var avkopplande stickning. Passande stickning på långa bilresor. Garnet är ett Zauberballnystan jag köpte för några år sen.
 


tisdag 21 augusti 2012

Går och går..




Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren? Det torde vara jag. Får visst aldrig riktigt bloggat ordentligt. Trots att jag gjort nåt färdigt, påbörjat och nästan gjort färdigt många saker. Det som är färdigt är nåt jag drömt om sen i vintras, påbörjade i maj och äntligen gjorde färdigt i juli. Blockningen tog lite extra tid, för det var inte så varmt och tort där den hade plats att ligga. Det kommer att komma bilder. Men tiden sammanfaller sällan med orken el lusten att starta datorn. Tror även jag nästan gjort klart en julklapp. Det är tidigt även för mig.  ;)  Det tredje är nåt nästintill improviserat, som bygger på en mormorsruta.

Sen måste jag bara dela med mig av nåt jag såg igår.



Är den inte fin?! Mönstret finner du här. Ska prova göra en blomma så snart nåt annat blivit färdigt eller när det behövs nåt nytt i händerna.

måndag 23 april 2012

Söta sjala

Älskar sjalar. Har säkret redan för många. Beror på vem man frågar.  ;)
Den här är så söt Citron sjal. Kanske ett framtida projekt..