För nåt tag sen köpte jag en kopp på en retrobutik på Søndre boulevard. Här kan du se den. Hade kikat på den ett tag och slog sen till. När vi var hemma i Sverige var vi på loppis, syrran, gubben och jag. Där på en stor loppis, i en ladugård, utanför Sunne fann jag den. En precis likadan. Den blev naturligtvis tvungen att följa med mig hem.
Visar inlägg med etikett Loppis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Loppis. Visa alla inlägg
måndag 27 augusti 2012
fredag 11 maj 2012
Upprepning..
Jag har repat upp massor de senaste dagarna. Kände mig helt plötsligt klar till att ta adjö av en del projekt som inte skulle bli till nåt. En gammal sjal i ett spännande orange garn, minns inte vad det heter, men inköpt på Yll och tyll för mååånga år sen och dyrt som skrutt för en dåvarande student. Men garnet är underbart så det förtjänar att bli nåt fint och bra, helst vackert också. ;) En sjal som jag började på för nån vecka sen, som jag inte blev nöjd med och då blir det ju inte använt.. En mössa och säkert nåt mer som jag glömt. Men det känns befriande och lite lättare om axlarna. Annars är jag verkligen inte mycket för att repa upp, utan allt för att göra klart och klara av. Tråktant.
Men annars ligger det ett mönster hemma som jag drömmer om. En spetssjal. Började lite på den i vintras men tror kanske det ska va ett annat garn, lite mer glansigt.. Mönstret är fantastiskt, återkommer med vad det egentligen heter.
På vägen hem från jobbet, med mellanlandning på dagis, blev det stopp på en 2nd hand och en retrobutik.
Men annars ligger det ett mönster hemma som jag drömmer om. En spetssjal. Började lite på den i vintras men tror kanske det ska va ett annat garn, lite mer glansigt.. Mönstret är fantastiskt, återkommer med vad det egentligen heter.
På vägen hem från jobbet, med mellanlandning på dagis, blev det stopp på en 2nd hand och en retrobutik.
![]() |
| Loppis resp. retrofynd. |
torsdag 26 april 2012
Bellahøj marked
Söndagen bjöd på besök på Bellahøj marked med stort och litet barn samt barnbarn. [Det stora barnet med tillhörande barnbarn är inte mina från början, utan kom med i paketet med min gubbe, men nu är de mina de med. V är väldigt glad för sin storasyster och är en förtjusande och förstående morbror.] Det var en hel del skräp/skrammel och rot, som sig ju bör på en sån marknad, men en del skojjig loppis också. Det blev lite godis, lilamelerat strumpgarn, gamla Bamsetidningar på danska och lite 2nd hand kläder/tøj till mig.
onsdag 25 april 2012
Loppis
Lördag förmiddag bjöd på grått och fuktigt väder, så V och jag begav oss ut för att uträtta ärenden och inköp som jag inte hunnit med under veckan. Sist var vi på en loppis på en innergård, några gator bort, där även John mötte upp.
Det blev väl lite av den vanliga fångsten, med något praktiskt, lite 2nd hand kläder, men även ett par riktigt fina örhängen, som säljerskan gjort själv, i lite gammal stil. De är mina nya favoriter.
Det blev väl lite av den vanliga fångsten, med något praktiskt, lite 2nd hand kläder, men även ett par riktigt fina örhängen, som säljerskan gjort själv, i lite gammal stil. De är mina nya favoriter.
![]() |
| Det är två stk, det ena från sidan och det andra framifrån. |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


