Före semestern (som ju var en resa hem till huset och föräldrarna i Värmland) passade jag på att beställa några böcker, som sen låg och väntade på mig när vi kom fram.
Visar inlägg med etikett Mönster. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mönster. Visa alla inlägg
lördag 25 augusti 2012
tisdag 21 augusti 2012
Går och går..
Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren? Det torde vara jag. Får visst aldrig riktigt bloggat ordentligt. Trots att jag gjort nåt färdigt, påbörjat och nästan gjort färdigt många saker. Det som är färdigt är nåt jag drömt om sen i vintras, påbörjade i maj och äntligen gjorde färdigt i juli. Blockningen tog lite extra tid, för det var inte så varmt och tort där den hade plats att ligga. Det kommer att komma bilder. Men tiden sammanfaller sällan med orken el lusten att starta datorn. Tror även jag nästan gjort klart en julklapp. Det är tidigt även för mig. ;) Det tredje är nåt nästintill improviserat, som bygger på en mormorsruta.
Sen måste jag bara dela med mig av nåt jag såg igår.
Är den inte fin?! Mönstret finner du här. Ska prova göra en blomma så snart nåt annat blivit färdigt eller när det behövs nåt nytt i händerna.
torsdag 12 juli 2012
Fördriv...
Kikar runt på garngrossister.
Funderar lite på vad ett hållbart arbetsliv skulle innehålla..
Några mönster från Isagers sida.
Funderar lite på vad ett hållbart arbetsliv skulle innehålla..
Några mönster från Isagers sida.
måndag 25 juni 2012
I brist..
..på annat, kommer här en länk till nåt sött.

Virkat till Midsommartjejen
Även om det nu blev efter midsommar pga lite datastrul..
Virkat till Midsommartjejen
Även om det nu blev efter midsommar pga lite datastrul..
onsdag 16 maj 2012
Sjalar och brandövningar
Jag vill göra en spetssjal, sticka. Det mönstret tänker jag inte rita själv, det finns så många fina och jag behöver inte uppfinna hjulet igen. Inte just nu iaf. Kika på den här Laminara, den här Aeolian eller kanske den här Fylleryd. Det är nog de starkaste kandidaterna just nu. I eftermiddag ska jag titta på garn. Som jag längtar.
Annars har vi roat oss med brandövning på jobbet idag. Tre gånger var vi ut ur huset, en brandbil kom. Tillslut kom de på att det var en trasig elkabel som satte igång inbrottslarmet. =) Men Vidar hade älskat att se brandbilen.
Jag längtar till i sommar och hoppas de ska visa mer engelska deckare, helst Morden i Midsommer. Som tur är har jag både danska och svenska kanaler och de danska brukar också visa sagda program. =D
Annars har vi roat oss med brandövning på jobbet idag. Tre gånger var vi ut ur huset, en brandbil kom. Tillslut kom de på att det var en trasig elkabel som satte igång inbrottslarmet. =) Men Vidar hade älskat att se brandbilen.
Jag längtar till i sommar och hoppas de ska visa mer engelska deckare, helst Morden i Midsommer. Som tur är har jag både danska och svenska kanaler och de danska brukar också visa sagda program. =D
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)