Visar inlägg med etikett 2nd hand. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett 2nd hand. Visa alla inlägg

fredag 8 februari 2013

Retrotyg

Har gamla sängkläder som jag älskar. Men de är tunna och välanvända. Det med snäckor på fick ett litet hål högst upp och sen fick nog hålet lite hjälp av pilliga små fingrar som inte kunde låta bli..  ;)  Det med blommorna fick jag i sånt skick att det behövde lagas och det rutiga var helt men låg nytvättat i en påse och så var det en liten nyfiken mus som var tvungen att se vad som fanns i så det blev ett litet hål i örngottet.


En butik på Österbro säljer retrotyger, Husflid. Det här  var vad jag fick i en stuvpåse. Flera som passar fint med vad jag har och även sånt som kanske inte behöver lagas än, men i framtiden.


Den här blev dock en glad överraskning. Den här lila biten. Den passar inte till nåt jag har och har ingen aning om vad jag ska ha det till men blev kär i det.   =)



torsdag 26 april 2012

Bellahøj marked

Söndagen bjöd på besök på Bellahøj marked med stort och litet barn samt barnbarn. [Det stora barnet med tillhörande barnbarn är inte mina från början, utan kom med i paketet med min gubbe, men nu är de mina de med. V är väldigt glad för sin storasyster och är en förtjusande och förstående morbror.] Det var en hel del skräp/skrammel och rot, som sig ju bör på en sån marknad, men en del skojjig loppis också. Det blev lite godis, lilamelerat strumpgarn, gamla Bamsetidningar på danska och lite 2nd hand kläder/tøj till mig.

onsdag 25 april 2012

Loppis

Lördag förmiddag bjöd på grått och fuktigt väder, så V och jag begav oss ut för att uträtta ärenden och inköp som jag inte hunnit med under veckan. Sist var vi på en loppis på en innergård, några gator bort, där även John mötte upp.
Det blev väl lite av den vanliga fångsten, med något praktiskt, lite 2nd hand kläder, men även ett par riktigt fina örhängen, som säljerskan gjort själv, i lite gammal stil. De är mina nya favoriter.


Det är två stk, det ena från sidan och det andra framifrån.