Det är inte så att jag ligger på latsidan egentligen men jag får inget fotat eller skrivet om. Har flera projekt igång. I dagarna går jag dock och funderar på tekniska framsteg. Den digitala inte min hantverksmässiga.
Funderar på om det är dags för mig att skaffa en ny mobil. En smart en. Då infinner sig frågan om vilken det egentligen skulle vara. Några säger äppeltelefonen, andra säger samsung och än så länge har jag inte hört nåt om den finska konkurrenten. Vad har ni att säga?! Vad har ni för erfarenheter? Jag skulle vilja kunna blogga på den, lyssna på musik (det kan man ju på alla), ha ett ok headset med användbar mic, använda internet på ett bra sätt mm.
tisdag 30 oktober 2012
tisdag 16 oktober 2012
lördag 22 september 2012
Det bidde inte en tumme!
Det blev faktiskt en sjal!
Det började så smått med några få maskor. Sen blev de betydligt fler. Det blev tillslut en Laminaria.
Mönstret är underbart och mer romantiskt än vad som annars brukar tilltala mig.
Den blev premiäranvänd till det stora kalaset igår kväll.
Är redan sugen på att göra en mer spetssjal. Kanske blir det en Aeolian denna gången.
Annars är det just nu mest småprojekt igång. Sockar, handledsvärmare, halskrage mm. Har precis avslutat ett annat projekt, men det får va en hemlighet tills jag har tid att skriva om det. ;-)
Jubiii!
Jag har vunnit nåt! Jag har vunnit i Tantkoftas finfina tävling. Gu så spännande det ska bli att bläddra i den mössmönsterboken.

Det värmde en lite frusen själ. Iaf frusen om fötterna. Värmen finns nämligen inte längre i vår lägenhet. Vicevärden är ett skämt. Men imorgon får han på näsan! Tillsvidare får jag nöja mig med många värmeljus.
Igår var jag till "firmafest". Tillsammans med ca 4500 andra inom sundhedsforvaltningen i Københavns kommune. Vi såg Rasmus Sebach och Outlandish. Det är väl inte riktigt min musik men de senare är ju iaf så proffsiga att det var kul att se. Men sen var jag så trött att jag gick till bussen.
Har en massa saker jag inte skrivit om, men tyvärr har jag inte heller bilderna av dem på datorn. Har faktiskt lyckats avsluta en del grejer sen jag sist skrev nåt om mitt hantverkande.

Det värmde en lite frusen själ. Iaf frusen om fötterna. Värmen finns nämligen inte längre i vår lägenhet. Vicevärden är ett skämt. Men imorgon får han på näsan! Tillsvidare får jag nöja mig med många värmeljus.
Igår var jag till "firmafest". Tillsammans med ca 4500 andra inom sundhedsforvaltningen i Københavns kommune. Vi såg Rasmus Sebach och Outlandish. Det är väl inte riktigt min musik men de senare är ju iaf så proffsiga att det var kul att se. Men sen var jag så trött att jag gick till bussen.
Har en massa saker jag inte skrivit om, men tyvärr har jag inte heller bilderna av dem på datorn. Har faktiskt lyckats avsluta en del grejer sen jag sist skrev nåt om mitt hantverkande.
onsdag 5 september 2012
Tävlingarnas månad

Eller är det bara för att folk kommit hem från semestern?! Att kika på Med nål och tråd eller va med, kunde jag ju bara inte låta bli, men nu är det nog snart va slut för turen är visst inte med mig.
måndag 3 september 2012
torsdag 30 augusti 2012
Tävlingar
Kan ju inte låta bli att delta om/när jag ser en tävling om nåt jag skulle vilja ha. Så här kommer den hos Tygochotyg.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)