lördag 22 september 2012

Det bidde inte en tumme!

Det blev faktiskt en sjal! 


Det började så smått med några få maskor. Sen blev de betydligt fler. Det blev tillslut en Laminaria.




  





 Mönstret är underbart och mer romantiskt än vad som annars brukar tilltala mig.


Den blev premiäranvänd till det stora kalaset igår kväll.
Är redan sugen på att göra en mer spetssjal. Kanske blir det en Aeolian denna gången. 

Annars är det just nu mest småprojekt igång. Sockar, handledsvärmare, halskrage mm. Har precis avslutat ett annat projekt, men det får va en hemlighet tills jag har tid att skriva om det. ;-)

Jubiii!

Jag har vunnit nåt! Jag har vunnit i Tantkoftas finfina tävling. Gu så spännande det ska bli att bläddra i den mössmönsterboken.



Det värmde en lite frusen själ. Iaf frusen om fötterna. Värmen finns nämligen inte längre i vår lägenhet. Vicevärden är ett skämt. Men imorgon får han på näsan! Tillsvidare får jag nöja mig med många värmeljus.

Igår var jag till "firmafest". Tillsammans med ca 4500 andra inom sundhedsforvaltningen i Københavns kommune. Vi såg Rasmus Sebach och Outlandish. Det är väl inte riktigt min musik men de senare är ju iaf så proffsiga att det var kul att se. Men sen var jag så trött att jag gick till bussen.

Har en massa saker jag inte skrivit om, men tyvärr har jag inte heller bilderna av dem på datorn. Har faktiskt lyckats avsluta en del grejer sen jag sist skrev nåt om mitt hantverkande.

onsdag 5 september 2012

Tävlingarnas månad


Eller är det bara för att folk kommit hem från semestern?! Att kika på Med nål och tråd eller va med, kunde jag ju bara inte låta bli, men nu är det nog snart va slut för turen är visst inte med mig.

måndag 3 september 2012

torsdag 30 augusti 2012

Tävlingar

Kan ju inte låta bli att delta om/när jag ser en tävling om nåt jag skulle vilja ha. Så här kommer den hos Tygochotyg.
Utlottning t.o.m. 5/9!

onsdag 29 augusti 2012

Alice i Underlandet

Känner mig lite som kaninen i Alice i Underlandet. "Tiden, Tiden! Vad är tiden?!" 


Bilden lånad från mrfilm.se

Kikar på mönster till saker man kan tillverka. Det finns så mycket jag vill göra och säkert verkligen behöver. ;P Men det är inte fler mönster jag behöver. Det är mer tid.  Tid är det nya svart, var det en kollega som citerade i lunchrummet häromdagen. Det stämmer nog. Ikväll är det DHLstafet, med mat och bar. Inget som hindrar att jag handarbetar när jag sitter på bussen el efter maten..

tisdag 28 augusti 2012

Julkalender


Bilden lånad från Lenesbroderier men kalendern beställd från Ho-strik (bättre pris, sämre bild).
Tror ni han blir glad för den, mitt lilla hjärta?! Det är iaf en chans för att jag hinner sy den färdigt till december. Kom i tankar om det efter att julklappsproduktionen så smått kommit igång.