Kan ju inte låta bli att delta om/när jag ser en tävling om nåt jag skulle vilja ha. Så här kommer den hos Tygochotyg.
torsdag 30 augusti 2012
onsdag 29 augusti 2012
Alice i Underlandet
Känner mig lite som kaninen i Alice i Underlandet. "Tiden, Tiden! Vad är tiden?!"
Kikar på mönster till saker man kan tillverka. Det finns så mycket jag vill göra och säkert verkligen behöver. ;P Men det är inte fler mönster jag behöver. Det är mer tid. Tid är det nya svart, var det en kollega som citerade i lunchrummet häromdagen. Det stämmer nog. Ikväll är det DHLstafet, med mat och bar. Inget som hindrar att jag handarbetar när jag sitter på bussen el efter maten..
| Bilden lånad från mrfilm.se |
Kikar på mönster till saker man kan tillverka. Det finns så mycket jag vill göra och säkert verkligen behöver. ;P Men det är inte fler mönster jag behöver. Det är mer tid. Tid är det nya svart, var det en kollega som citerade i lunchrummet häromdagen. Det stämmer nog. Ikväll är det DHLstafet, med mat och bar. Inget som hindrar att jag handarbetar när jag sitter på bussen el efter maten..
tisdag 28 augusti 2012
Julkalender
Bilden lånad från Lenesbroderier men kalendern beställd från Ho-strik (bättre pris, sämre bild).
Tror ni han blir glad för den, mitt lilla hjärta?! Det är iaf en chans för att jag hinner sy den färdigt till december. Kom i tankar om det efter att julklappsproduktionen så smått kommit igång.
måndag 27 augusti 2012
Sammanträffanden
För nåt tag sen köpte jag en kopp på en retrobutik på Søndre boulevard. Här kan du se den. Hade kikat på den ett tag och slog sen till. När vi var hemma i Sverige var vi på loppis, syrran, gubben och jag. Där på en stor loppis, i en ladugård, utanför Sunne fann jag den. En precis likadan. Den blev naturligtvis tvungen att följa med mig hem.
lördag 25 augusti 2012
Böcker
Före semestern (som ju var en resa hem till huset och föräldrarna i Värmland) passade jag på att beställa några böcker, som sen låg och väntade på mig när vi kom fram.
Citron
Ett projekt som påbörjades före semestern. Man måste ju iaf ha minst en sjalstickning igång åt gången. =)
Uppläggning
En bit påväg
Färdig men oblockad
Som många säkert ser är det en Citron. Det var avkopplande stickning. Passande stickning på långa bilresor. Garnet är ett Zauberballnystan jag köpte för några år sen.
fredag 24 augusti 2012
Virkad blomma
Provvirkade en blomma till sjalen nedan. Såhär blev den.
Fina färger och fint mönster, men lite för mycket olika vändor för att jag skulle iddas göra speciellt många av den. Nu har jag iaf ett prov att kika på om andan faller på.
Fina färger och fint mönster, men lite för mycket olika vändor för att jag skulle iddas göra speciellt många av den. Nu har jag iaf ett prov att kika på om andan faller på.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



