Inte ny start som i bryta upp, mer ändrad inställning och förändringar. Har gått ut hårt med att föra anteckningar över göromål i min nya fina kalender som jag fick i kalendergave av mannen.
Är den inte fin?! Jag blir iaf inspirerad att skriva i den.
onsdag 9 januari 2013
torsdag 3 januari 2013
Ett nytt år igen
Så var det nytt år igen. Startar det med att gå till jobcenter. Lika upplyftandeb som jag mindes.. Eller inte. Gårdagen gick i ett vimmel av papper och registrerande. Har fortsatt med samma tema idag. Dock av lite
annan karaktär. Ska även till Posten och Banken idag. Ska också försöka gå och lämna in pappren där man söker om pengar när man är arbetslös igen.
Är helt slut i huvudet av allt som måste kommas ihåg och göras, lämnas in, registreras och ändras. Hoppas
att nästa vecka kan bjuda på lite mer ordning och stabilitet.
Lite senare hoppas jag hinna styra upp nåt om vad jag gjort senaste tiden. Nu när julen är över så kan man ju visa vad folk fått i julklapparna.
annan karaktär. Ska även till Posten och Banken idag. Ska också försöka gå och lämna in pappren där man söker om pengar när man är arbetslös igen.
Är helt slut i huvudet av allt som måste kommas ihåg och göras, lämnas in, registreras och ändras. Hoppas
att nästa vecka kan bjuda på lite mer ordning och stabilitet.
Lite senare hoppas jag hinna styra upp nåt om vad jag gjort senaste tiden. Nu när julen är över så kan man ju visa vad folk fått i julklapparna.
tisdag 20 november 2012
Som alla andra
Eller som de flesta andra har jag också saker som inte kan visas nu. Så "Veckans handrabete" är nåt som får ligga på is tills efter jul, eller ännu längre, för då har jag slutat på det här jobbet. För inte ens det jag arbetar på på lunchen kan visas här utifallatt nån ev skulle råka kika in här.
måndag 19 november 2012
För dåligt!
Jag är bara för dålig på att få nåt skrivet! Men några rader är väl bättre än inget!?
Har som alltid gång i massor av saker men nu har jag varit förkyld en stund så det blir inte så mycket gjort. Fick dock stickat några varv på en sjal igår.
Till allas stora förvåning är det helt svart... Fick en söt jacka av en kollega som kräver nåt helsvart till. Ni ska få se senare. Mönstret är Easy as pie från ravelry.
Nåt annat är nåt jag gick och funderade på på vägen till tåget i morse. Eller kanske inte helt annat då det rör färgen svart. Jag kan inte komma ifrån den. Hur jag mig än vänder. Jag har inte valt det, det är inget jag väljer. Det är lika lite valt som min läggning. Folk kan skoja om det (och tro mig folk kan ha mycket att säga om det), att man borde köpa nån annan färg nästa gång man handlar kläder, men så funkar det inte för mig. Det är inte heller en vanesak. Jag blir obekväm och i vissa situationer t.o.m. lite illa till mods. Jag kan inte ändra på det lika lite som mina intressen, min läggning eller mitt ursprung. Och varför skulle jag förresten ändra på det?! Det är ju den jag är..
Har som alltid gång i massor av saker men nu har jag varit förkyld en stund så det blir inte så mycket gjort. Fick dock stickat några varv på en sjal igår.
Nåt annat är nåt jag gick och funderade på på vägen till tåget i morse. Eller kanske inte helt annat då det rör färgen svart. Jag kan inte komma ifrån den. Hur jag mig än vänder. Jag har inte valt det, det är inget jag väljer. Det är lika lite valt som min läggning. Folk kan skoja om det (och tro mig folk kan ha mycket att säga om det), att man borde köpa nån annan färg nästa gång man handlar kläder, men så funkar det inte för mig. Det är inte heller en vanesak. Jag blir obekväm och i vissa situationer t.o.m. lite illa till mods. Jag kan inte ändra på det lika lite som mina intressen, min läggning eller mitt ursprung. Och varför skulle jag förresten ändra på det?! Det är ju den jag är..
torsdag 15 november 2012
Äntligen!!!
Nu har jag äntligen kommit in och fått det att funka! Jag kan blogga från mobilen!
Kanske sker inget eller så kommer jag blogga oftare. Den som läst nåt tidigare förstår att jag köpt ny mobil. Det blev en galaxy s3. Tror vi kommer bli mycket goda vänner. Men nu ska det bli skönt att snart gå hem och vårda förkylningen.
En annan sak som blir skoj är att göra accessoarer till den. Den behöverju ha en ny socka, väska att hänga i bältet, är sugen på att sticka runt sladden till hörlurarna och kanske nåt mer. Tillochmed ur modern teknik kan det komma hantverk.
Kanske sker inget eller så kommer jag blogga oftare. Den som läst nåt tidigare förstår att jag köpt ny mobil. Det blev en galaxy s3. Tror vi kommer bli mycket goda vänner. Men nu ska det bli skönt att snart gå hem och vårda förkylningen.
En annan sak som blir skoj är att göra accessoarer till den. Den behöverju ha en ny socka, väska att hänga i bältet, är sugen på att sticka runt sladden till hörlurarna och kanske nåt mer. Tillochmed ur modern teknik kan det komma hantverk.
tisdag 30 oktober 2012
Ohantverkat
Det är inte så att jag ligger på latsidan egentligen men jag får inget fotat eller skrivet om. Har flera projekt igång. I dagarna går jag dock och funderar på tekniska framsteg. Den digitala inte min hantverksmässiga.
Funderar på om det är dags för mig att skaffa en ny mobil. En smart en. Då infinner sig frågan om vilken det egentligen skulle vara. Några säger äppeltelefonen, andra säger samsung och än så länge har jag inte hört nåt om den finska konkurrenten. Vad har ni att säga?! Vad har ni för erfarenheter? Jag skulle vilja kunna blogga på den, lyssna på musik (det kan man ju på alla), ha ett ok headset med användbar mic, använda internet på ett bra sätt mm.
Funderar på om det är dags för mig att skaffa en ny mobil. En smart en. Då infinner sig frågan om vilken det egentligen skulle vara. Några säger äppeltelefonen, andra säger samsung och än så länge har jag inte hört nåt om den finska konkurrenten. Vad har ni att säga?! Vad har ni för erfarenheter? Jag skulle vilja kunna blogga på den, lyssna på musik (det kan man ju på alla), ha ett ok headset med användbar mic, använda internet på ett bra sätt mm.
tisdag 16 oktober 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

