fredag 11 maj 2012

Upprepning..

Jag har repat upp massor de senaste dagarna. Kände mig helt plötsligt klar till att ta adjö av en del projekt som inte skulle bli till nåt. En gammal sjal i ett spännande orange garn, minns inte vad det heter, men inköpt på Yll och tyll för mååånga år sen och dyrt som skrutt för en dåvarande student. Men garnet är underbart så det förtjänar att bli nåt fint och bra, helst vackert också.  ;)  En sjal som jag började på för nån vecka sen, som jag inte blev nöjd med och då blir det ju inte använt.. En mössa och säkert nåt mer som jag glömt. Men det känns befriande och lite lättare om axlarna. Annars är jag verkligen inte mycket för att repa upp, utan allt för att göra klart och klara av. Tråktant.


Men annars ligger det ett mönster hemma som jag drömmer om. En spetssjal. Började lite på den i vintras men tror kanske det ska va ett annat garn, lite mer glansigt.. Mönstret är fantastiskt, återkommer med vad det egentligen heter.


På vägen hem från jobbet, med mellanlandning på dagis, blev det stopp på en 2nd hand och en retrobutik.

Loppis resp. retrofynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar