onsdag 2 maj 2012

"Borden" 2012

Jag vill också ha fler större projekt. Det är alldeles för mycket duttande med sockar, handledsvärmare, småsjalar och mössor.
Fler fina foton borde det också bli.

Två gånger de senaste två veckorna har en av mina/våra chefer kommit med restgarner till oss. (Vi är tre stycken som sitter på samma kontor som handarbetar) Hon städar ur källaren bla. och tog med resterna till oss. Underbart! En annan chef, tyckte att gammalt garn väl inte va nåt att ha så hon hade slängt flera säckar!! Men hon fick sig en funderare när hon såg hur glada vi blev när vi botaniserade i väskan och delade det mellan oss. Jag är ju en garnsamlare av stora mått så jag blir ju glad för allt garn. Mitt äldsta är nog lingarnet som är över 70 år gammalt, som min gammelmormor odlade och spann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar