tisdag 15 maj 2012

GARN!

Äntligen kom det! Det efterlängtade smset om att garnet fanns att hämta på hörnbutiken. Konen med ca ett kg svart alpaca och det svarta cashmere blend garnet. När jag öppnade kartongen var det dessutom nio små nystan a´ 20g med blekt rost/rosa-rött angoragarn, som plåster på såren för att paketet var lite sent.  =)  Ska det va så får gärna alla mina paket bli lite sena.



Underbart eller hur?! Det nästan syns hur mjukt det är.
Det måste nästan också bli en sjal.



Det här fann jag när jag stökade runt på ett annat ställe jag lagrat saker på (i garderoben). 6 nystan av ett melerat ullgarn, som jag glömt fanns. Lilamelerat växtfärgat ullgarn. De två gröna vet jag inte riktigt vad det är, men ull är det, inköpt på medeltidsmarknad. Det stora flerfärgade fick jag av mamma i julklapp för en del år sen men det har inte funnit sin plats eller föremål ännu. Längst ner till vänster är också växtfärgat ullgarn, köpt av en söt kvinna (Kirsten) jag jobbat med i vikingasvängen. Det som inte syns i påsen är fyra nystan mörklila merinogarn och ett ljusare lila, köpt som fyndpåse från garnaffären som råkar ligga lägligt nära mitt jobb. Är det inte underbart?! Jag älskar garn, att titta på det, känna på det och fantisera om vad det ska bli.

Och mer blir det. Imorgon ska jag åka in till stan för att köpa en födelsedagspresent till mig själv från mannen, lite i förskott. Jag ska till Sommerfuglen för att köpa mig en Krydsnøgleapparat, eller garnnystare. =) Väl där ska jag även kika på garn till spetssjal. Har ett som är mjukt och skönt men helt matt, så nu ska jag ha nåt med lite silke i eller så.

Nu är jag jättetrött. Ska nog sätta mig i soffan en stund med nåt handarbete innan det är läggdags. Jobbdag imorgon igen. Men sen är jag ledig i fyra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar