söndag 13 maj 2012

Återigen en söndag

Arbetat på sånt jag inte vill och drömt om roligare saker. Handarbete ska inte va måsten, det ska va nåt man längtar efter. Men det här ska bara överstås. Blä! När jag gjort nästan färdigt, i veckan, ska jag unna mig att gå och leta efter annat garn till spetssjalen jag fantiserar om. Har ett bra och fint merinogarn men det är helt matt. Det borde nog va lite blänk i för att komma helt till sin rätt. Om man är en Flitig Lisa kanske man kan få gå till några av de farliga butikerna inne i stan, dagen innan man fyller år...
Annars har dagen gått till att göra såntdär som man ska, när man har tid, tvätta, städa, plocka, handla och så det där tråkiga. Ikväll blir det nog sockstickning framför tvn.

Lite från fotogömmorna.
En gång i världen arbetade jag här. Det var riktigt skoj. Tänk om man hade kunnat fortsätta där.


Jag är ju bland annat en såndär museolog. Almgrens är ett riktigt hyggligt ställe.



De gröna fick nog min äldsta moster, som inte är med oss längre, och de andra måste pappa ha fått en jul.

Nu ska jag kika i ett garn/tygförråd jag inte varit i på länge (i garderoben) och se om jag inte kan få packat undan lite mer grejer. Imorgon kväll väntar garnnystning, för då ska jag få låna Trines krydsnøgleapparat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar