söndag 13 maj 2012

Pelerin(e)

med tillhörande handledsvärmare. En gång lades det upp till en mössa också men det blir inget med det. Den är upprepad. Garnet ska bli nåt som blir använt och inte bara hamnar i korgen. (En stor afrikansk korg där alla vantar, mössor, halsdukar, sockar och handledsvärmare ligger..) Axelvärmaren är fin och blev nog som jag tänkt mig (mitt eget mönster), men ändå blir den inte riktigt använd.


Härom dagen fick jag dock förslaget av kollegan Trine att man ju också kunde använda den som kjol för att värma rumpan. Det vore fint om den äntligen kom i bruk. Kanske är det modellen jag har svårt för. Har en annan liknande med polokrage som bara blivit använd en handfull gånger.

Närbild, bara räta och aviga varv på rundsticka, resp strumpstickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar