onsdag 16 maj 2012

Sjalar och brandövningar

Jag vill göra en spetssjal, sticka. Det mönstret tänker jag inte rita själv, det finns så många fina och jag behöver inte uppfinna hjulet igen. Inte just nu iaf. Kika på den här Laminara, den här Aeolian eller kanske den här Fylleryd. Det är nog de starkaste kandidaterna just nu. I eftermiddag ska jag titta på garn. Som jag längtar.

Annars har vi roat oss med brandövning på jobbet idag. Tre gånger var vi ut ur huset, en brandbil kom. Tillslut kom de på att det var en trasig elkabel som satte igång inbrottslarmet.  =)  Men Vidar hade älskat att se brandbilen.

Jag längtar till i sommar och hoppas de ska visa mer engelska deckare, helst Morden i Midsommer. Som tur är har jag både danska och svenska kanaler och de danska brukar också visa sagda program.  =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar