fredag 8 februari 2013

Retrotyg

Har gamla sängkläder som jag älskar. Men de är tunna och välanvända. Det med snäckor på fick ett litet hål högst upp och sen fick nog hålet lite hjälp av pilliga små fingrar som inte kunde låta bli..  ;)  Det med blommorna fick jag i sånt skick att det behövde lagas och det rutiga var helt men låg nytvättat i en påse och så var det en liten nyfiken mus som var tvungen att se vad som fanns i så det blev ett litet hål i örngottet.


En butik på Österbro säljer retrotyger, Husflid. Det här  var vad jag fick i en stuvpåse. Flera som passar fint med vad jag har och även sånt som kanske inte behöver lagas än, men i framtiden.


Den här blev dock en glad överraskning. Den här lila biten. Den passar inte till nåt jag har och har ingen aning om vad jag ska ha det till men blev kär i det.   =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar