onsdag 6 februari 2013

Handarbetsmässa

I helgen när mamma var här för Vidars födelsedag, passade vi även på att gå på handarbetsmässa i Rødovrehallen, Alt om Håndarbejde. Den första i Köpenhamnsområdet. Tur jag har en mamma som också har intresset. Det var så mysigt att titta och känna på alla garner. Fanns flera fina designs också men ingen som vägde upp sitt pris. Mamma fann ett jättefint Noro-aktigt garn i många nyanser och en rundsticka, så hon kunde påbörja en stickning att ha på tåget.


Lite saker fann dock vägen till min shoppingpåse. Kunde inte låta bli att köpa lite Babyalpaca. Har en sjal i det som jag nästan slitit ut. Manos Lace, ja det förstår alla som haft det i händerna.. Det kunde jag ju inte gå hem utan. Stickmagasinen var mest på skoj för att ha nåt att bläddra i.


Är de inte underbara?!


Det orange-bruna fick jag i födelsedagspresent förra året. Det är Kauni. Nu har jag ett mjukt gosigt garn, Babyalpaca, som passar ihop med det.  Det är nåt speciellt med att bara kunna gå och strosa och titta, utan att man ska nåt speciellt, inga måsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar