måndag 4 februari 2013

Födelsedagshelg

Har de senaste veckorna stickat på en tröja, inte vilken som helst, utan en till Vidar. Han har sagt att han ville ha en sån som jag har, vilket innebär en kofta. 


Det blev en uppifrånochner. Garnet är Sandnes mini alpaca, restgarn, förutom det sista bruna för det räckte inte hela vägen, så det fick jag komplettera. Stickor knit-pro 3, 5.



Såhär blev den. Den blev klar i tid. Hann både bli lite blockad och torka i tid för att bli inpackad i paket. Vidar fick den i födelsedagspresent i lördags. Han blev glad.


Han fick även ett par sockar som jag stickat. Han hade önskat sig det tidigare men jag hann inte göra dem till jul. 


Mamma kommer alltid till Vidars födelsedag, i år också. Då vill man ju gärna att det ska va städat och fint, så jag har städat och stickat och bakat och farit framochtillbaka för att bli klar med allt. I torsdags kväll mötte jag henne vid tåget, fredag var vi in till stan med Vidar och shoppade lite och åt lunch på Sporvejen. Lördag fyllde vidar år och då var det brunch för oss alla + Ida (Vidars halvsyster) och hennes familj (= barn och pojkvän) på Café Obelix. I söndags var vi på handarbetsmässa, vilket jag ska skriva om senare och i måndags åkte hon hem. Det var så tråkigt. Det var så mysigt att ha henne här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar