tisdag 5 februari 2013

Fortsätter


Så har jag återupptagit det inte helt hoppfulla men inte heller hopplösa företaget att göra färdigt påbörjade projekt. Började med att göra färdigt sockorna till Vidar som jag nämnde i föregående inlägg. Hade tröjan till Vidar som mellanspel. Nu är det en tröja till mig. Uppifrånochner, två trådar, en Isagers fine alpaca och den andra nån cashmereblandning från Garnudsalg.



Den har legat på is sen i höstas nångång. Antagligen sen före jag kom igång ordentligt med julklappstillverkningen. Nu ska den såsmåningom bli färdig. För jag har en önskan om att sticka en kofta. En svart, tunn, en sån som jag använder varje dag. Men först måste jag göra klart den här. Har ju små saker som ligger också som man användas som avkoppling eller till omväxling. En sjal bla. med enkelt hålmönster, har gjort den tidigare men denna gången med en annan spetskant. Den som står i mönstret blir inte tillräckligt "spetsig". Dessutom ska den bli större. Om jag har tur kanske jag blir klar med flera av dessa oavslutade saker före vintern är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar