lördag 21 april 2012

Vantar





Vantar är ju ett ganska lagom stort projekt, som ändå kan kräva lite mer tanke. De första är smygmaskvirkade i växtfärgat garn och fodrade med nåt mjukt. De ägs sen 2002 av min mor.




De är vackert vinröda och en aning melerade, som ju växtfärgat gärna blir.





De grå är ett par hålkrusvantar, ca 10cm, som jag stickade långt före jag hade några barn, men ville lära mig tekniken. Mormor gjorde såna men fanns vid det laget inte längre kvar för att lära mig, så jag satt och räknade på ett par som hon gjort. Senare blev de flitigt använda av Vidar när han var ca 1 år.





De här halvvantarna var en beställning från en kille som sjunger och spelar till after ski i Österrike varje år, som tyckte det blev så kallt om händerna när de spelade utomhus. Lite drygt var det dock med alla fingrar..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar