onsdag 25 april 2012

Mobilstrumpan

Hade en ganska ful köpt strumpa till min gamla mobil, men jag var ändå glad för den.
[Min första mobilstrumpa var en snygg lila liten sak med döskallar på, som min syster köpte till mig när hon bodde i Spanien, för drygt 8 år sen.]

Efter tre års trogen tjänst började min mobil visa tecken på ålderdom med allehanda ålderskrämpor. Som en räddande ängel trädde min mor in och jag fick ärva hennes "gamla" jobbmobil. Den är lite större än min gamla, så nu behövdes en ny mobilstrumpa.

Provade först en med ett "flames"mönster, taget från en mössbeskrivning, men den blev en del mindre än jag räknat med, så den passade fint till min gamla mobil. Den blev fin men efter att ha gjort en, var jag inte så sugen på att göra en till.


Började göra en i svart bomull-lin/hør-garn från Netto (Netto här i Dk är fantastiskt). Det garnet fanns på lager här hemma.  =) Började med svart och sen blev det bara att jag fortsatte. Hade funderingar på några lila ränder men det blev inte till något. Nu har jag gjort den färdig och avslutat med en kant av stolpgrupper (som jag inte kommer ihåg vad de heter) och funderar på om det ska broderas en döskalle på eller inte?! Korsstygn tänkte jag. Är dock inte helt säker på om det går väl ihop med den avslutande stolpkanten. Kanske får det bli ytterligare en strumpa, för broderierna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar