lördag 21 april 2012

Mumin - Påskprojekt

Hela nio dagar fick vi spenderat hemma hos mamma och pappa i Värmland över påsken i år. Det var underbart och välbehövligt att komma ut ur staden/byn, till lugnet och tystnaden. Vi flög både dit och hem, Vidar och jag. Han är så duktig lillskiten. Hade med mig en hel del garn eftersom jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle arbeta, före vi reste. Ett av dem var vitt bomullsgarn med tillhörande muminmönster.




Han är 14cm hög och älskad. Det var också en av de få saker som blev gjorda av handarbete, för det skulle ju städas i huset, tvättas, bäras ved och fortsättas ställas i ordning. Sen så skulle ju pappa ha sina skogsarbetskläder lappade och lagade, så mumin var det enda som blev framställt. Men lika glad för det är jag.



Här ståendes på min ärvda kökssoffa med trasmatta på locket. Den vävde min mormor till mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar