torsdag 7 mars 2013

Gammalt och lappat

Först foton på några gamla handledsvärmare som jag fann i min korg. Korgen för stickat och sånt.. De första är nålbundna, gröna och melerade. De helsvarta är stickade med nåt mönster, men det syns knappt. Mönstret kommer från boken Vampyrstickning och är egentligen nåt från en ärm om jag inte minns fel. Nere till vänster är ett par handledsvärmare modell mindre, som är nålbundna av egenspunnet garn. Och till sist de grå med mönster på. De är stickade med broderat mönster, maskstygn heter det va?! Mönsterfigurerna är tagna från Birka-banden, de broscherade brickvävda banden man funnit på Björkö, Birka.
Alla handledsvärmarna gjorda lite längre tillbaka. Äldst är nog de sista, som går tillbaka till studenttiden. Har även gjort samma modell i allehanda färger, med dödskallar och får på.


Som den lilla reinkarnerade tant jag är tog jag mig härom veckan i kragen och lagade lite hål som uppkommit på diverse kläder. Har flera tunna ulltröjor som det lätt går hål i. Här är de nu i helt tillstånd igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar