onsdag 6 mars 2013

Bakar också

I februari fyller halva familjen år, gubben, sonen, svärfar och ett svärsyskonbarn.

Till sonens födelsedag kommer alltid mormor. Till det provbakade jag några idéer jag haft gällande cupcakes. För att två veckor senare löpa hela linan ut och baka till stora kalaset hos svärföräldrarna, då alla som fyller i februari firas. Gjorde fyra sorters cupcakes.  Fast på bilden verkar de med daim smitit undan. 


Till gubbens födelsedag gjorde jag, min mormors tårta med maräng. Hon brukade nog ha röda vinbär på vad jag minns (inte säkert det är riktigt), men eftersom sonen älskar jordgubbar så blev det det. 


Emellan har jag här provat med en nötkräm, men i större delen av tårtan var fyllningen 
mixade jordgubbar och grädde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar