tisdag 10 juli 2012

På gång igen

Så är jag i gång. Datorn kom tillslut och nu är den uppe och kör. Det är underbart med en maskin som bara går och inte krånglar som min gamla gör. Nu ska jag även kunna hjälpa mannen med den ekonomiska administrationen till hans företag.  =)

Vad hantverkandet angår, håller jag fortfarande på med Tå-upp sockorna på jobbluncherna, men det är iaf inte så mycket garn kvar nu. Hemma stickar jag på Laminara och har kommit till sista mönsterrapporten, som skall stickas två gånger. Så nu tar ett varv lite längre tid. Men hoppas snart bli klar med något så jag kan påbörja nåt nytt. Har några mönster som ligger och lockar, bla en virkad poncho, som jag fått mönster på av en kollega.

Men för att få med någon bild får jag nämna nåt gammalt.



Såhär såg den ut, tröjan. Den var nästan klar. Köpte garnet på en garnbutik, när jag bodde i Uppsala
för sisådär 8-9 år sen.



Passformen va ok, men inte nöjd med kanten som rullade sig. När jag fyllde år fick jag en nystmaskin i present av mannen. Nu ser allt garnet ut som nedan till höger.  ;)


Tröjan finns inte mer. RIP. Men jag har en hel massa finfint garn , att göra nåt annat fint av.

Nu ska jag sticka några maskor innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar